Minimumi za slijetanje i polijetanje na Aerodromu Sarajevo
U petak je u Mostaru u sjedištu BHANSA-e održan sastanak predstavnika američke Ambasade, Međunarodnog aerodroma Sarajevo i BHANSA-e. Tema sastanka bili su minimumi za slijetanje i polijetanje na sarajevskom aerodromu. Predstavnici BHANSA-e su na početku prezentirali razmatranja dizajna procedure u vezi sa Aerodromom Sarajevo uzimajući u obzir vrste instrumentalnog prilaza i visine odluke, koje su jedan od najvažnijih faktora za određivanje minimuma za slijetanje.
Za Međunarodni aerodrom Sarajevo jedno od važnijih ograničenja je planinski teren koji zahtijeva visoku preciznost prilaza i veliki ugao nagiba u postupku neuspješnog prilaza i slijetanja.
Gosp. Vlado Jurić, šef Ureda za sigurnost zračne plovidbe - Safety dao je informacije o problemima smanjenja minimuma u sarajevskoj zračnoj luci. Za provedbu ILS kategorija (CAT II ili CAT III), teren ispred početka staze trebao bi biti čist od prepreka za najmanje 1000 metara. To znači da bi bilo potrebno izmjestiti prag RWY 12 za dodatnih 200 metara što bi smanjilo duljinu piste i to nije prihvatljivo.
Gledajući iz ugla dizajna procedure postupak smanjenja minimuma nije opcija, te je potrebno razmotriti druga rješenja za poboljšanje stanja kod slijetanja na aerodrom Sarajevo. Najveći problem na aerodromu Sarajevo je magla. Predstavnik Međunarodnog aerodroma Sarajevo gosp. Nermin Zijadić je obavijestio sudionike da postoji plan za rad po ovom pitanju. On je također prezentirao informacije o budućim projektima aerodroma Sarajevo i kao najvažniji spomenuo obnovu poletno-sletne staze i sistema rasvjete.
Tokom razgovora istaknuto je da su Mostar i Tuzla aerodromi koji se mogu koristiti kao alternativni za aerodrom Sarajevo, ali bi što je prije moguće trebalo krenuti sa koordinacijom između svih zainteresiranih strana u odnosu na ovu problematiku.